Nolikums
APSTIPRINĀTS
Ar Ozolnieku novada Sociālā dienesta vadītājas
2020.gada 10.augusta rīkojumu Nr.1-6/5
Ozolnieku novada Sociālā dienesta struktūrvienības
Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs “Zīle”
NOLIKUMS
Ozolniekos
I. Vispārīgie noteikumi
1. Ozolnieku novada sociālā dienesta struktūrvienība Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs “Zīle” (turpmāk tekstā –Centrs) ir Ozolnieku novada domes izveidota sociālā dienesta (turpmāk tekstā – Dienesta) struktūrvienība, kas sniedz sociālos pakalpojumus Ozolnieku novada administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušām personām, kā arī citām personām, atbilstoši Ozolnieku novada pašvaldības maksas pakalpojumu izcenojumam.
2. Centram ir noteikta parauga veidlapas ar Centra pilnu nosaukumu.
3. Centra adrese – Celtnieku ielā 12, Ānē, Cenu pagastā, Ozolnieku novadā, LV-3048, Latvija.
4. Centra darbību nosaka Latvijas Republikas normatīvie akti, Ozolnieku novada domes (turpmāk – Domes) lēmumi, Domes priekšsēdētāja un izpilddirektora rīkojumi, Dienesta vadītāja rīkojumi un šis nolikums.
6. Centrs savas funkcijas veic sadarbībā ar valsts un pašvaldību institūcijām,
nevalstiskajām organizācijām, kā arī citām juridiskām un fiziskām personām.
7. Centra darbību nosaka iekšējās kārtības noteikumi (pielikums nr.1) un pakalpojumu nodrošināšanas kārtība (Pielikums Nr.2).
II. Centra mērķis un uzdevumi
8. Centra darbības mērķis ir organizēt un sniegt sociālos pakalpojumus pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, personām ar invaliditāti, ģimenēm un bērniem, personām, kas nonākušas krīzes situācijā un citām neaizsargātām iedzīvotāju grupām, lai veicinātu sociālo iekļaušanos sabiedrībā, uzlabotu personu labklājību un sniegtu atbalstu dažādu dzīves grūtību pārvarēšanā.
9. Centra darbības uzdevumi ir:
9.1. sniegt personai sociālos pakalpojumus:
9.1.1. Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;
9.1.2. Silto smilšu nodarbības pakalpojumu;
9.1.3. Marte Meo metodes pakalpojumu;
9.1.4. Atbalsta un izglītojošu grupu pakalpojumu;
9.1.5. Sociālā darba pakalpojums.
9.2. Nodrošināt speciālistu konsultācijas atsevišķiem Centra klientiem un mērķgrupām, atbilstoši individuālajam sociālās rehabilitācijas plānam vai sociālā darba speciālista atzinumam.
9.3. Sadarbībā ar citām iestādēm un organizācijām veikt pasākumus, lai nodrošinātu Centra klientu sociālo problēmu risināšanu, interešu aizsardzību u.tml.
9.4. Veidot sadarbību ar Centra klientu ģimenēm un citiem tuviniekiem.
9.5. Organizēt pieredzes apmaiņas braucienus un sadarboties ar līdzīga rakstura Centriem.
III. Centra organizatoriskā struktūra un darba organizācija
10. Centra darbu vada Centra vadītājs, kas strādā Dienesta vadītāja pakļautībā.
11. Centra vadītāju pieņem un atbrīvo no darba Dienesta vadītājs.
12. Centra darbinieku skaitu un mēnešalgas nosaka Dome, pamatojoties uz Dienesta un Centra vadītāju priekšlikumiem.
13. Centra darba laiks:
Diena | Darba laiks | Pusdienlaiks |
Pirmdiena | 8:00 - 17:00 | 12:00 - 12:45 |
Otrdiena | 8:00 - 17:00 | 12:00 - 12:45 |
Trešdiena | 8:00 - 17:00 | 12:00 - 12:45 |
Ceturtdiena | 8:00 - 19:00 | 12:00 - 12:45 |
Piektdiena | 8:00 - 13:00 | - |
14. Centrs ir slēgts vienu kalendāro mēnesi vasaras periodā (no 1. jūnija – 31. augustam).
15. Centra vadītāja tiešā pakļautībā strādā: sociālais rehabilitētājs, sociālais darbinieks, aprūpētājs un citi speciālisti.
16.Centra ikdienas darba procesa organizāciju nosaka Centra Iekšējās kārtības noteikumi (Pielikums Nr.1)
17.Centra Klientu uzņemšanu, pakalpojuma sniegšanas periodu, nodarbību un konsultāciju skaitu nosaka pakalpojumu nodrošināšanas kārtība (Pielikums Nr.2).
18.Dienas aprūpes centra pakalpojuma pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, silto smilšu nodarbību pakalpojuma, Marte Meo metodes pakalpojuma saņemšana Centrā notiek pēc Centra vadītāja un Klienta vai likumiskā pārstāvja starpā noslēgtā līguma, kurā noteiktas pušu tiesības, pienākumi un līguma laušanas nosacījumi un kārtība (turpmāk – Līgums).
19. Centra vadītāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic Dienesta vadītāja norīkots Centra darbinieks.
20. Centra finansiālās un grāmatvedības darbības veic Domes grāmatvedība.
21. Centra darbinieki veic apspriedes un savstarpējās konsultācijas (ne retāk kā vienu reizi mēnesī), Centra ikmēneša uzdevumu noteikšanai un novērtēšanai.
22. Domstarpības starp Centra vadītāju un darbiniekiem izskata Dienesta vadītājs, bet domstarpības starp Dienesta vadītāju un Centra vadītāju izskata Domes izpilddirektors.
V. Centra finansēšanas avoti
23. Centra finanses veido:
23.1. plānotie Dienesta finanšu līdzekļi, ko piešķir Dome katram budžeta gadam;
23.2. finanšu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem;
23.3. citi finanšu avoti.
24. Centrs savu finansiālo un saimniecisko darbību veic saskaņā ar šo nolikumu un atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
25. Centram piesaistītie finanšu līdzekļi tiek izlietoti Centra mērķa un tiešo izdevumu veikšanai.
VI. Centra vadītāja pienākumi, uzdevumi, tiesības un atbildība
26. Nodrošināt Centra darbību un tā nepārtrauktību atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, Domes lēmumiem un Dienesta vadītāja mutiskiem un rakstiskiem rīkojumiem, kas attiecas uz Centra darbību.
27. Izstrādāt Centra darbinieku amatu aprakstu projektus, nosakot darbinieku amata pienākumus u.tml.
28. Izstrādāt Centra nolikumu, darbībai saistošus noteikumus, instrukcijas, Centra iekšējās kārtības noteikumus u.c. iekšējos normatīvos aktus.
29. Organizēt Centra saimniecisko darbību mērķtiecīgi un racionāli, izmantojot lietošanā nodotos finanšu un materiālos līdzekļus.
30. Pēc pieprasījuma sniegt pārskatu par Centra darbību Dienesta vadītājam, Domes Sociālo lietu komitejai.
31. Pamatojoties uz apzināto vai paredzamo klientu loku, izstrādāt un iesniegt priekšlikumus Dienesta vadītājam par Centra struktūru, darbinieku skaitu, nepieciešamo finansējumu, darba plānošanu, darba metodēm, jauniem pakalpojumiem, palīdzības veidiem u.tml.
32. Regulāri analizēt un apkopot informāciju par sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību Centra klientu vajadzībām.
33. Sniegt informāciju un nodrošināt informācijas apriti par Centra organizētajiem sociālajiem pakalpojumiem, pasākumiem u.c. Domes izveidotajos informatīvajos izdevumos.
34. Nodrošināt grāmatvedības un lietvedības dokumentācijas pareizu ievērošanu un uzglabāšanu saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
35. Nodrošināt darba drošības, vides aizsardzības, veselības aizsardzības, ugunsdzēsības un citu spēkā esošo normatīvo aktu izpildi.
36. Plānot Centra darbinieku, kā arī savu profesionālo kvalifikācijas paaugstināšanu.
37. Organizēt un risināt Centra darbības organizatoriskos un tehniskos jautājumus.
38. Izlemt Centram adresētās korespondences virzību un noteikt sagatavojamās atbildes dokumenta veidu (vēstule, atskaites, domes lēmuma projekts u.c.).
39. Ja nepieciešams, piesaistīt Centra profesionālas un radošas darbības īstenošanai, papildus speciālistus dažādu nodarbību īstenošanai, Dienesta vadītājs noslēdz līgumus ar speciālistiem par sniegto pakalpojumu.
40. Noteikt Centra darbinieku tiesības, pienākumus, atbildību un kontrolēt to izpildi, lai nodrošinātu profesionālu Centra darbību.
41. Ievērot un pildīt darba līgumā, amata aprakstā minētos nosacījumus, kā arī ievērot Dienesta darba kārtības noteikumus un Centra iekšējās kārtības noteikumus u.c.
42. Savas kompetences ietvaros pārstāvēt Centra intereses valsts un pašvaldību
institūcijās, uzņēmumos, sabiedriskās organizācijās, ārvalstu un starptautiskajās institūcijās u.c.
43. Izsniegt Dienesta vadītājam nepieciešamus rakstiskus atzinumus un izziņas.
44. Nepieciešamības gadījumos, piedalīties ar padomdevēja tiesībām Domes komiteju sēdēs.
45. Atbilstoši normatīvajiem aktiem nodrošināt Centrā personas datu apstrādi, kā arī personas datu un ierobežotas pieejamības informācija neizpaušanu.
46. Atbildēt par Centra rīcībā nodotajiem pamatlīdzekļiem, inventāru, kā arī citām materiālajām vērtībām un naudas līdzekļiem.
47. Centra vadītājam ir papildus tiesības, pienākumi, uzdevumi un atbildība, kas noteiktas Centra vadītāja darba līgumā, Dienesta noteikumos, amata pienākumu aprakstā, Latvijas Republikas spēkā esošajos normatīvajos aktos, Domes nolikumā, Dienesta vadātāja lēmumos un rīkojumos.
VII. Centra darbinieku pienākumi, uzdevumi, tiesības un atbildība
48. Centra darbiniekiem ir tiesības darba pienākumu un Centra uzdevumu veikšanai pieprasīt un iepazīties, kā arī bez maksas saņemt, nepieciešamo informāciju un dokumentus no valsts pārvaldes iestādēm, Domes, pašvaldību institūcijām, juridiskajām un fiziskajām personām.
49. Sagatavot un iesniegt Centra vadītājam priekšlikumus par nepieciešamo finansējumu Centram, plānoto darbību un uzdevumu veikšanai.
50. Noteikt Centra klientu līdzdarbības pienākumus (individuālos un grupu).
51. Atbilstoši kompetencei, sadarboties ar starptautiskajām organizācijām, piedalīties starpvalstu sadarbības programmās un projektos.
52. Apzinot sociālās un cita rakstura problēmas, izstrādāt projektus, darba plānus, saistošos noteikumus, darba metodes, nodarbību plānus u.c. dokumentus Centra jautājumos un iesniegt tos, atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, un iesniegt Centra vadītājam, Dienesta vadītājam, Domei vai citām institūcijām.
53. Sniegt un izskaidrot saprotamā veidā personai informāciju par tiesībām un iespējām saņemt Centra pakalpojumus, to saņemšanas kārtību un pakalpojumu lietderību.
54. Savas kompetences ietvaros, izveidot sociālās rehabilitācijas plānus, aprūpes plānus un analizēt iespējamās palīdzības veidus, Centra klientiem.
55. Ievērot Centra vadītāja noteikto darba laiku un pildīt darba līgumā, amata pienākumu aprakstā minēto, kā arī ievērot noteiktos Dienesta darba kārtības noteikumus Centra iekšējās kārtības noteikumus.
56. Amata pienākumus veikt ar atbildības sajūtu, strādāt radoši, regulāri sevi pilnveidot, papildinot profesionālās zināšanas, kā arī organizēt Centra plānoto uzdevumu izpildi tā, lai sasniegtu izvirzītos mērķus darbā.
57. Sagatavot un atbildēt par Centra vadītāja pieprasītās informācijas savlaicīgu iesniegšanu, tās patiesumu un precizitāti.
58. Rūpēties par klientu drošību un labsajūtu, viņiem uzturoties Centrā.
59. Atbilstoši normatīvajiem aktiem veikt klientu personas datu apstrādi, kā arī neizpaust personas datus un normatīvajos aktos noteikto ierobežotas pieejamības informāciju.
60. Atbildēt par sava darba rezultātu kvalitāti, radošu un profesionālu dažādu jautājumu risinājumu un izpildi, Centra klientu interesēs.
61. Centra darbiniekiem ir papildus tiesības, pienākumi, uzdevumi un atbildība, kas noteikta Centra darbinieku darba līgumos, amata aprakstos, spēkā esošajos normatīvajos aktos, Domes nolikumā un Dienesta vadātāja lēmumos un rīkojumos.
VIII. Noslēguma jautājumi
62. Nolikums stājas spēkā ar tā apstiprināšanas dienu.
63. Šis nolikums sastāv no astoņām nodaļām un sagatavots uz piecām lapām, tam pievienoti divi pielikumi – 1.pielikums “Iekšējās kārtības noteikumi”; 2.pielikums “Pakalpojumu nodrošināšanas kārtība”.
64. Lēmumu par Centra reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Dome.