Cik regulāri Jūsuprāt ir jāorganizē nokritušo lapu savākšanu no skvēriem un teritorijās ap ietvēm?

Pārmaiņu nepieciešamība izglītībā

  A- A A+ Drukāt lapu  
 

Svarīgāk par to, KO mēs bērniem mācām, ir tas, KĀ mēs to darām, jo mērķis ir mācīt nevis kaut kādu saturu, bet mācīt bērnu. Tā nav unikāla un jauna atziņa, taču ir pēdējais laiks mums visiem gūt izpratni par idejām un vērtībām, kurās jābalstās jaunajai izglītības sistēmai.

“Mūsdienu pasauli raksturo globalizācija, strauja informācijas tehnoloģiju attīstība un vērtību daudzveidība. Aizvien neparedzamāka kļūst cilvēku darbība dažādās jomās. Mēs nezinām, kādā ekonomiskajā, politiskajā, sociālajā vai kultūras situācijā dzīvos šodienas bērni, kad kļūs par pieaugušajiem. Mūsu bērniem nākotnē pašiem būs jārada līdz šim nepieredzēta un mums nezināma ekonomiskā, politiskā, sociālā un kultūras vide. Pasaules ekonomikas forums paredz - 65% no jaunajiem cilvēkiem, kuri patlaban sāk skolu, strādās profesijā, kāda šodien neeksistē.” (www.skola2030.lv)

Kamēr valstī tiek izstrādāts jaunais mācību saturs un izglītoti pedagogi, arī katram novadam ir iespēja jau laicīgi sākt darbu pie mācīšanas pieejas maiņas. Lai par mūsu galveno mērķi kļūtu pozitīva un kvalitatīva skolēnu izglītības pieredze un katra bērna individuālā izaugsme, ir jāiesaistās gan pašvaldībām, gan skolu vadītājiem, gan pedagogiem, kā arī bērniem un viņu vecākiem, pietam katram nevis jāstrādā individuāli, bet visiem sadarbojoties.

Galvenā un redzamākā pārmaiņa, ko plānots ieviest, ir saistīta ar mācību darba organizēšanu – skolēns mācās, nevis tiek mācīts. Lai bērns apgūtu fundamentālas zināšanas optimālā un augstā līmenī, ir jāparedz iespēja šīs zināšanas lietot praktiskā darbībā pēc iespējas autentiskos apstākļos. Tas nav vienkāršs un viegli realizējams process, jo no skolotāja prasa pamatīgu plānošanu, mācību vides iekārtošanu un paredz pakāpenisku virzību uz skolēna pašvadītu mācīšanos, kur viņš spēj uzņemties atbildību un izvērtēt savu veikumu. Tātad, mācību stunda vairs nevar būt viena aktiera šovs, ir nepieciešams skolēniem sadarboties un skolotājam drīzāk vērot notiekošo, atbalstīt ar gudriem jautājumiem un palīdzēt nonākt pie jēgpilnām atbildēm.

Tādēļ arī vecāku iesaiste izglītībā ir jāpārdefinē tā, lai mēs ar to saprastu vienu un to pašu. Vecāks var palīdzēt skolotājam labāk iepazīt savu bērnu, tāpat arī otrādāk – skolotājam ir iespēja atklāt un vērot skolēnos īpašības, talantus, uzvedību, par ko vecākiem nebūtu nekādu citu iespēju uzzināt. Taču šādai domapmaiņai nepieciešama nepastarpināta un regulāra komunikācija, par kuru tikai loģiski iniciatīvu uzņemties būtu vecākiem, tā signalizējot arī saviem bērniem – man ir svarīgi, ko un kā tu mācies.

Lai mums izdodas domāt un darīt visiem kopā!

Vairāk par jauno mācību saturu un pieejas maiņu var lasīt šeit www.skola2030.lv un skatīties šeit https://www.youtube.com/watch?v=2EpiBHuJki0

Intervija ar Mārīti Seili par pārmaiņām izglītībā http://news.lv/Diena/2017/10/09/nav-jagaida-kad-sliktas-skolas-izniks-bet-jarisina-situacija-6513319

Ance Jaks
Izglītības, kultūras un sporta daļas,
Izglītības nodaļas vadītājas vietniece

 
     

Pieteikšanās

Lietotāja vārds
Parole
Pieslēgties

Meklēšana

oktobris, 2017
Pr Ot Tr Ce Pk Se Sv
19
Visi notikumi

Uzņēmumu meklētājs

Laika prognoze